Rozkład dnia
od 6.00
Mówimy sobie dzień dobry, rozbieramy się w szatni, wchodzimy do sal, rozmawiamy, bawimy się zabawkami, oglądamy książki, rysujemy, uczestniczymy w grach stolikowych i zabawach dydaktycznych, bierzemy udział w ćwiczeniach porannych i zabawach ruchowych wprowadzających dzieci w dobry nastrój na cały dzień. Wykonujemy czynności porządkowe i higieniczne przygotowujące nas do spożywania posiłku.
od 8.30
Jemy śniadanie.
Po pysznym śniadaniu myjemy ząbki.
od 9.00
Bierzemy udział w zajęciach dydaktycznych (słuchamy opowiadań, wierszy, układamy historyjki obrazkowe, uczestniczymy w zajęciach z zakresu pojęć matematycznych, ćwiczeniach ortofonicznych itp.). Uczestniczymy w zajęciach umuzykalniających, bierzemy udział w przedstawieniach teatralnych, koncertach muzycznych, spotkaniach z ciekawymi ludźmi. Uczestniczymy w ćwiczeniach rozwijających logiczne myślenie, jak i zabawach ruchowych z wykorzystaniem elementów Kinezjologii edukacyjnej, ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne, pedagogiki zabawy. Rozwijamy również swoją sprawność grafomotoryczną. Aktywnie uczestniczymy w zajęciach z języka angielskiego. Wychodzimy na spacery, wyjeżdżamy na wycieczki w interesujące miejsca. Bierzemy udział w zabawach paluszkowych ze śpiewem oraz masażykach relaksacyjnych.
od 10.30
Przygotowujemy się do drugiego śniadania, jemy drugie śniadanie.
od 11.00
Przygotowujemy się do wyjścia na świeże powietrze do ogrodu przedszkolnego, wykonując czynności samoobsługowe w szatni. Spędzamy czas na świeżym powietrzu korzystając z aktywności związanych z porą roku (spacerujemy, wspinamy się, zjeżdżamy na zjeżdżalni, kręcimy się na karuzeli, bawimy się w drewnianym pociągu. Wychodzimy na spacery. Wracamy z ogrodu do przedszkola. Wykonujemy czynności porządkowe i higieniczne przygotowujące nas do spożywania posiłku.
od 11.30
Jemy zdrowy i pyszny obiad.
od 12.30
Odpoczywamy po obiedzie, słuchamy bajek czytanych przez nauczycielki, słuchamy muzyki klasycznej lub relaksacyjnej.
Poobiedni relaks.
W grupach dzieci starszych bierzemy udział w zajęciach wspierających nasz indywidualny rozwój, bawimy się w kącikach zainteresowań, relaksujemy się na świeżym powietrzu w ogrodzie przedszkolnym. Uczesniczymy w zajęciach gimnastyki korekcyjnej oraz zajęciach muzyczno-ruchowych z tańcem.
od 14.30
Przygotowujemy się do podwieczorku, jemy podwieczorek.
od 15.00
Pracujemy indywidualnie lub grupowo, gramy w gry, bawimy się według własnych pomysłów w salach.
Bawimy się indywidualnie, czekamy na rodziców (opiekunów), mówimy sobie do widzenia.